PSIHOLOGINJA NAŠE ŠKOLE DOBITNICA VRIJEDNOG PRIZNANJA STRUKE
Na nedavnom svečanom otvorenju 31. godišnje konferencije hrvatskih psihologa u Opatiji, Hrvatsko psihološko društvo dodijelilo je Društveno priznanje „Marulić: Fiat Psychologia“. Među ovogodišnjim je dobitnicama i psihologinja naše škole, Marija Matičević Ivanković, donedavno dugogodišnja predsjednica Društva psihologa Brodsko-posavske županije.
Priznanje se Dodjeljuje za osobito vrijedan doprinos razvitku i promicanju primijenjene psihologije u Hrvatskoj. Čestitamo našoj psihologinji na ovom vrijednom priznanju struke i želimo puno uspjeha u daljnjem radu.
10.10. SVJETSKI DAN MENTALNOG ZDRAVLJA
U našoj školi, na simboličan način, obilježili smo Svjetski dan mentalnog zdravlja. Djelatnici su nosili zelenu vrpcu, kao simbol svjesnosti o važnosti mentalnog zdravlja.
Svjetska zdravstvena organizacija je 10. listopada proglasila Svjetskim danom mentalnog zdravlja. Svrha obilježavanja ovoga dana je podizanje svijesti o problemima vezanima za mentalno zdravlje te promoviranje odgovarajuće zaštite mentalnog zdravlja.
Mentalno zdravlje nije samo odsustvo psihičkih poremećaja. Definira se kao stanje blagostanja u kojem osoba ostvaruje svoj potencijal, nosi se sa svakodnevnim stresom, produktivno radi i u mogućnosti je dati doprinos svojoj zajednici.
Iznimno je važno prepoznati poteškoće mentalnoga zdravlja djece i mladih što ranije kako bi se spriječilo pogoršanje u kasnijoj dobi ili kako bi, bez obzira na poteškoće, uz stručnu pomoć i vodstvo bili dobrog mentalnog zdravlja.
JAVNE POHVALE UČENIKA 2023./2024.
Dragi učenici i dragi roditelji,
Kako se u školi ne bismo bavili samo problemima i onim manje lijepim stvarima, važno je da u jednakoj mjeri istaknemo i pozabavimo se i onim što je dobro i vrijedno pohvale.
Jako nas vesele ovakve pozitivne stvari te smo stoga i ove školske godine istaknuli one koji su to najviše zaslužili.
U predvorju škole nalazi se pano sa svim pohvaljenim učenicima, dok ovdje njihova imena možete vidjeti u priloženom videu.
Čestitamo svim pohvaljenima, a drugima neka budu na poticaj!
Ugodno ljeto vam želim i odmorite se!
OBILJEŽILI SMO DAN MENTALNOG ZDRAVLJA
10. listopada obilježava se Svjetski dan mentalnog zdravlja. Kako bismo podigli svijest o važnosti mentalnog zdravlja za opće zdravlje simbolično smo ga obilježiti nošenjem zelene vrpce.
JAVNE POHVALE UČENIKA 2021./2022.
Dragi učenici i dragi roditelji
Kako se u školi ne bismo bavili samo problemima i onim manje lijepim stvarima, važno je da u jednakoj mjeri istaknemo i pozabavimo se i onim što je dobro i vrijedno pohvale.
Jako nas vesele ovakve pozitivne stvari te smo stoga i ove školske godine istaknuli one koji su to najviše zaslužili.
Čestitamo svim pohvaljenima, a drugima neka budu na poticaj!
Ugodan odmor vam želim i odmorite se!
KAKO S DJECOM I MLADIMA RAZGOVARATI O RATU U UKRAJINI
I dok na ekranima i društvenim mrežama gledamo kako se na europskom kontinentu događa nešto za što su mnogi mislili da se nikako ne može dogoditi u 21. stoljeću, moramo i u ovim trenucima misliti na one koji su najranjiviji u ovoj kriznoj…
…situaciji – na djecu i mlade.
Nakon više od dvije godine suočavanja s epidemijom i s njom povezanih posljedica, pred roditelje, učitelje, nastavnike i profesore, pred sve odrasle, postavlja se još jedan teži zadatak – podržati djecu i mlade i u ovoj teškoj situaciji.
Hrvatsko društvo još uvijek ima veoma svježa sjećanja na rat i ratna stradanja Domovinskog rata, no ratne aktivnosti ovakvih razmjera zadaju dodatnu razinu brige, prizivaju sjećanja i pobuđuju neugodna emocionalna stanja.
Stoga vam ovdje donosimo korisnu publikaciju o tome kako s djecom i mladima razgovarati o ratu u Ukrajini, koje su normalne reakcije djece te prijedlozi što možemo učiniti.
OBILJEŽAVANJE MEĐUNARODNOG DANA MIRA-RADIONICA 6.A RAZRED
- 21. rujna obilježava se Međunarodni dan mira.
- Rezolucija Ujedinjenih naroda (UN) 2001. godine postavila je taj datum za dan nenasilja i prekida neprijateljstava na globalnoj razini.
- Međunarodni dan mira osnovan je od strane Opće skupštine UN-a 1981. godine
- Cilj obilježavanja je širiti poruku mira i svijest o tome da mir prvo trebamo njegovati u sebi i sa sobom, a potom ga promicati dalje.
- Međunarodni dan mira omogućava svim pojedincima, organizacijama i narodima da svojim jednostavnim djelima šire svoju poruku mira!
Mir u svijetu čini svatko od nas kad je dobar prema drugima i kada oprašta. Budi i ti nositelj mira!
Povodom tog dana, psihologinja je provela radionicu sa 6.a razredom na temu „Mir, mir, mir u nama“ na kojoj je osim mira u svijetu, istaknuta važnost mira u nama samima.
Isprobali smo tehnike pravilnog disanja, kao preduvjeta za smirivanje tijela i uma. Učenici su na papirnate golubice ispisivali različite poruke, kojima bi umirili dječaka Luku iz priče, a koji je imao problem s usmenim odgovaranjem u školi te poruke kojima bi umirili sebe i druge u situacijama uznemirenosti. Radionica je zaključena pjesmom Johna Lennona „Imagine“, kao simbolom mira te su učenicima podijeljene brošure s kratkim Mindfulness vježbama za djecu, koje im mogu pomoći u situacijama nelagode i uznemirenosti.
JAVNE POHVALE UČENIKA 2020./2021.
Dragi učenici, drago nam je što ste pokazali kako u našoj školi nisu važne samo ocjene. 🙂
U predvorju škole nalazi se pano na kojemu možete pogledati tko je pohvaljen:
- za promicanje nenasilja u krugu škole
- za iznimno pristojno ponašanje
- za nijedan izostanak s nastave
- za posebne uspjehe i istaknutost u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima
- za umjetničko izražavanje
- za najljepši rukopis
- za najboljeg prijatelja (vršnjak pomagač)
- za razvoj i poticanje interesa čitanja
- za posebno zalaganje i napredak u radu
Hvala vam na poticanju pozitivnih ljudskih vrijednosti i promicanju vašeg razreda i cijele škole. Budite i dalje svoji i najbolji – upravo to vas čini posebnima! 🙂
MALI VODIČ ZA UČENJE OD KUĆE
Otprije godinu dana imali smo, nažalost, priliku zbog pandemije koronavirusom i krizom uzrokovanom potresima, svjedočiti učenju na daljinu. Tako su se dionici cijelog nastavnog procesa, pa i roditelji, mogli uvjeriti kako je nastava uživo i sve ono što ona nosi nezamjenjiva.
Socijalizacija, druženje s vršnjacima, pravila ponašanja u grupi, neposredne povratne informacije…sve su to važni elementi obrazovnog procesa i odgoja u školi, koji nastava na daljinu nema ili barem ne u toj mjeri.
Sukladno tome, učenici su se, kao i njihovi roditelji, našli u situaciji kada je potrebno potpuno reorganizirati svoju svakodnevnicu. Često sam, kao psiholog u školi, imala priliku čuti kako je učenicima prošao dan da nisu obavili svoje školske obveze, a da ni sami ne znaju kako.
Česti boravak kod kuće i učenje od kuće zahtjeva od učenika određene vještine učenja, samoregulacije i vještine organiziranja i upravljanja vremenom.
Stoga je ovaj Mali vodič za učenje od kuće bio logičan slijed i potreba kako bi se učenicima koji se nalaze kod kuće u samoizolaciji ili iz drugih razloga nisu u mogućnosti pohađati nastavu uživo, olakšalo učenje i organiziranje svakodnevice te kako bi se što efikasnije provelo vrijeme kod kuće.
Vodič možete preuzeti ovdje:
POTRES
ZA RODITELJE
ZA DJECU
PSIHOLOŠKA POMOĆ-KORONAVIRUS I POTRES
Telefonski brojevi za psihološku pomoć vezano uz koronavirus i potres.
Stručnjacima se možete obratiti za pomoć svaki radni dan od 10 do 18 sati.
Neugodne i teške emocije i reakcije koje se mogu javiti nakon ovakve prirodne katastrofe su normalne i očekivane – važno je da znate da je s vama i vašom djecom sve u redu – koji god se osjećaji i ponašanja javili kao posljedica današnjeg događaja. Svoje reakcije (misaone, emocionalne, fiziološke) kao i svoja ponašanja nema smisla kritizirati, skrivati niti ih se sramiti – naše tijelo i naša psiha na traumatičan događaj reagira na svakome svojstven način. Mnogi od tih načina su ustvari vrlo slični – u pravilu kod ovakvog iskustva većina ljudi će doživjeti intenzivan osjećaj šoka, straha, nevjerice i bespomoćnosti. U nekim reakcijama se i razlikujemo (netko će se rasplakati, netko drugi će tijekom dana prasnuti u intenzivan smijeh, netko će u trenu osjetiti nevjerojatno jak umor i brzo zaspati, netko će imati poteškoća sa spavanjem)…Također je moguće da ista osoba iskusi niz različitih, naoko oprečnih reakcija tijekom dana.
Normalno je i očekivano da smo još uvijek i da ćemo narednih dana biti u “malo drugačijem” psihičkom i emocionalnom stanju u usporedbi s onim u kojem smo u uobičajenom svakodnevnom životu – životu koji smo do sada uspjeli prilagoditi da nam barem do neke mjere bude izvjestan, siguran i predvidiv.
Polaganim prihvaćanjem uznemirenosti, straha, tjeskobe, ljutnje, nelagode, ili bilo kojih drugih osjećaja koji su se pojavili tijekom dana ili će se pojaviti narednih dana, ali i prihvaćanjem iskustva poput “zaleđenosti” (kao da ništa ne osjećamo) lakše ćemo izaći na kraj s tim stanjima i osjećajima. Oni nam nisu neprijatelji.
S njima se, dakle sada, kao niti inače u životu, ne treba boriti.
Prihvaćanje, između ostalog, znači i pronaći riječi kojima svoja iskustva i osjećaje možemo izraziti – svatko na svoj način, govoreći ono što nam dolazi, vezano uz naš unutarnji život ili sam događaj koji se desio.
Dobro je, ako želimo i možemo, prepričati kako smo doživjeli potres – gdje smo bili i kako smo se probudili, što smo vidjeli, pomislili, što smo išli prvo napraviti, kako smo se osjećali, kako su djeca reagirala, kako smo sada…
Primijetit ćete da ljudi ovo rade spontano nakon ovakvog jakog događaja i vjerojatno ste danas, kada ste se čuli sa svojim bližnjima upravo i pričali na sličan način.
Na taj način mislima i razmišljanjima koja nam prolaze kroz glavu dajemo sebi mogućnost da “uokvirimo” i povežemo neugodne osjećaje i iskustva, čime oni mogu početi gubiti na intenzitetu.
Također time pomažemo sebi da se barem malo rasteretimo ponavljajućih misli i slika koje nam dolaze mimo naše volje – ovo je očekivana i normalna reakcija s obzirom na događaj.
Kod djece, ovisno o dobi i samom djetetu, izražavanje može i ne mora biti kroz riječi. To može biti kroz sve ono što djeca žele i mogu činiti tijekom večeri i dana – neka djeca mogu težiti više fizičkoj aktivnosti, te na taj način prazniti napetost, druga djeca mogu htjeti na mirniji način provoditi vrijeme – u kontaktu s omiljenom igračkom koja im daje sigurnost, u igri s ljubimcem, maženju s roditeljima i sl.
I odraslima i djeci u ovim danima treba dati što je više poznatog – rutine, okoline, navika, ljudi – ako je moguće bez velikih promjena. Od velike važnosti u prihvaćanju i suočavanju s ovim teškim iskustvom je mogućnost da sebe izrazimo, da opišemo kako nam je, kako smo – dakle da razgovaramo s nekim. To može biti stručna osoba, no to mogu biti i ljudi s kojima živimo, prijatelji, druge osobe kojima vjerujemo. Razgovor u kojem slušamo jedni druge znači da smo otvoreni prema sugovorniku. Važno je da slušamo bez osuđivanja, kritike i namjere da riješimo problem i da učinimo da “sve bude dobro”. Također i bez garancije da ćemo nekoga, ili da će netko nas zasigurno utješiti ili naći rješenje. Sam proces u kojem dijelimo svoje iskustvo s nekim tko iskreno i zainteresirano sluša je ljekovit. Ovo vrijedi i za velike i za male. Dobrobit obitelji, samim time i djece, određena je samosvijesti i odgovornosti odraslih. Zbog toga je jako važno da odrasli pronađu načine samopomoći u nošenju s uznemirujućim iskustvom.
Pored današnjeg iskustva, zbog kojeg zaslužujemo svu moguću podršku, jednostavno ne smijemo zaboraviti da smo u zahtjevnoj situaciji sprečavanja širenja korona virusa. Ovo je zaista previše istovremenih zahtjeva za svakog od nas kao i za naše društvo. Ono što nam može olakšati je činjenica da smo u nedaćama zajedno, i da uistinu ovisimo jedni o drugima.
Stručnjaci građanima mogu pružiti pomoć i podršku. Nazovite brojeve telefona na kojima se pruža psihološka pomoć – sjetite se: sam razgovor može biti ljekovit!
Tekst djelomično preuzet s Familylab.hr (profil na Facebooku, objava od 28.prosinca 2020.g.)
PSIHOLOŠKA POMOĆ KOD POJAVE KORONAVIRUSA
091 /4111 905
svaki dan od 10-16 sati
Na kojem možete razgovarati sa psihologinjom Marijom Matičević Ivanković
OBILJEŽEN 8. TJEDAN PSIHOLOGIJE
16. – 22. veljače 2015. godine
obilježio se 8. tjedan psihologije u Hrvatskoj.
Tjedan psihologije u Hrvatskoj tradicionalno organizira Hrvatsko psihološko društvo ( u daljnjem tekstu HPD) u suradnji s lokalnim društvima i Hrvatskom psihološkom komorom s ciljem upoznavanja javnosti s različitim mogućnostima pomoću kojih psiholozi mogu doprinijeti poboljšanju kvalitete življenja sugrađana i šire zajednice.
Jedan od važnih ciljeva ovih događanja jest i razotkrivanje mita da samo osobe s ozbiljnim poteškoćama vezanim uz mentalno zdravlje posjećuju psihologe. Nasuprot ovakvom mišljenju, cilj je pokazati širinu djelatnosti psihologa kroz različita područja rada psihologa u zajednici.
Tjedan se obilježavao na području cijele Hrvatske. U 86 gradova/mjesta, preko 500 psihologinja i psihologa ali i drugih struka (pedagozi, knjižničari, medicinske sestre, učitelji, odgojitelji, liječnici, socijalne radnice i dr.) na oko 300 lokacija organiziralo je niz predavanja, prezentacija, radionica, tribina, predstavljanja knjiga, prikaza filmova, izložaba knjiga i učeničkih radova, okruglih stolova i rasprava. Ciljane skupine bile su najrazličitije dobi, od djece, osnovnoškolaca i srednjoškolaca, do osoba starije životne dobi, od učitelja i odgojitelja, preko državnih službenika, studenata, nezaposlenih, građana i građanki Lijepe naše. 8. tjedan psihologije prema svim pokazateljima nadmašio je prošlogodišnji “tjedan”.
Tjedan je obilježen i u našoj županiji u organizaciji Društva psihologa. Ove godine u našoj lokalnoj zajednici održano je 36 aktivnosti čiji raspored možete pogledati na: http://www.psihologija.hr/index.php?option=com_ohanah&view=events&Itemid=817&filterEvents=&ohanah_category_id=13&geolocate
Naša škola također je sudjelovala u obilježavanju samog Tjedna kroz slijedeće aktivnosti:
Telefonsko savjetovalište za roditelje
OŠ Dragutin Tadijanović,
Nas.A.Hebranga 12/1, Slav.Brod
16.2.2015.
14-16 sati
Marija Matičević Ivanković,
mag.psych.
„Psihologija – početci i razvoj” – Edukativni pano
Edukativni pano o početcima i razvoju psihologije kao znanstvene discipline,
izložen u predvorju škole
OŠ Dragutin Tadijanović,
16.- 20.2.2015.
Marija Matičević Ivanković,
mag.psych.
IZLOŽBA KNJIGA IZ PODRUČJA PSIHOLOGIJE
U 8. Tjednu psihologije od 16. – 22. veljače, 2015.g. bit će pripremljen izložbeni postav knjiga iz područja psihologije
u školskoj knjižnici OŠ “Dragutin Tadijanović”
16.- 20.2.2015.
Gabrijela Blekić,
stručna suradnica mentorica
i
Marija matičević Ivanković
mag. psych
„Što radi školski psiholog?” edukativno-informativni letak
Podjela edukativno-informativnih letaka o ulozi i područjima rada psihologa u školi.
Letak je namijenjen učenicima, roditeljima i učiteljima.
JA I MOJE POTREBE
Prošloga tjedna naša škola uključila se u obilježavanje 15 godina rada udruge Hrabri telefon.
Hrabri telefon je nevladina, neprofitna organizacija osnovana 1997., a registrirana 2000. godine. Organizacija je osnovana s ciljem pružanja direktne pomoći i podrške zlostavljanoj i zanemarenoj djeci i njihovim obiteljima, ali i rada na prevenciji zlostavljanja i zanemarivanja kao i neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži.
Hrabri telefon programe kreira prema znanstvenim činjenicama i nalazima vlastitih istraživanja.
U 15 godina djelovanja, organizacija je odgovorila na više od 120 000 poziva djece, roditelja i stručnjaka, provela je grupni preventivni rad s više od 2300 djece te uključila oko 700 volontera i stručnih suradnika u direktan rad s djecom i roditeljima.
U sklopu obilježavanja 15. godišnjice rada udruge, psihologinja škole prvela je u radionicu s 5.a razredom. Radionica pod nazivom „Ja i moje potrebe“ imala je za cilj potaknuti kod djece izražavanje vlastitih potreba; razlikovanje potreba od želja (pr. želja je piti coca-colu, a potreba je utažiti žeđ) te prepoznavanje vlastitih potreba.
Učenici su u grupama crtali svoj grad u koji su ispisivali svoje potrebe, a potom, po uputama, izdvajali 2-3 najvažnije potrebe, potrebne da bi sretno živjeli u gradu.
S učenicima se na kraju raspravljalo postoje li manje i više važne potrebe te bez čega bi mogli živjeti a bez čega ne.
Radovi učenika 5.a razreda poslani su tako u Zagreb udruzi Hrabri telefon gdje će 7.listopada.2012. godine na zagrebačkom Zrinjevcu, zajedno s radovima djece iz cijele Hrvatske, biti prezentirani kroz izlaganje velikog poster platna.
Drago nam je da smo na ovaj način doprinjeli obilježavanju 15. rođendana Hrabrog telefona te tako omogućili djeci s kojom radimo, da se čuje i njihov glas i da ona direktno utječu na stvaranje okruženja u kojem žive.