MATEMATIKA
ČITAJMO ZAJEDNO
Od prošle školske godine (2020./2021.) učenici 2.a razreda i učiteljica Željka Babić provode dvogodišnji projekt ČITAJMO ZAJEDNO koji je posvećen poticanju čitanja i razvoju čitalačkih sposobnosti.
Nije lako naučiti čitati, ali čitanjem zajedno otkrivamo novi svijet, učimo nove riječi, bogatimo svoj rječnik. 🙂
Ciljevi našeg projekta su:
- razvijati interes za knjigu i čitanje
- razvijati čitateljske vještine i navike svakodnevnog čitanja
- potaknuti zajedničko čitanje roditelja i djece (čitanje učenika učeniku i učenika učiteljici) i ukazati na važnost takvog čitanja za uspješno ovladavanje vještinom čitanja
- razvijati sposobnosti lijepog, izražajnog i točnog izgovora riječi kroz čitanje s razumijevanjem i dramatizaciju pročitanog
- pratiti osobni napredak u svladavanju čitanja vrednovanjem svojega i tuđega čitanja.
- razvijati komunikacijske kompetencije.
- usmjeravati se prema istraživanju, suradnji, boravku u školskoj knjižnici i druženju s knjigom i drugim pisanim tekstovima
Učenici vrijedno rade na projektu, posjećuju školsku knjižnicu, čitaju, promišljaju, kreativno se izražavaju…. U nastavku pogledajte s kojim knjigama smo se družili u 1. razredu, a što i kako radimo ove školske godine. 🙂
Nevenka Videk: Pismo iz Zelengrada
Književno djelo Pismo iz Zelengrada, Nevenke Videk obrađeno je analizom sadržaja slikovnice u stihovima i razumijevanja pročitanog. Samostalnim odgovaranjem na pitanja u interaktivnoj radnoj bilježnici Knjigomjer 2 učenici su izdvajali glavne i sporedne likove, vrijeme i mjesto radnje koje su povezivali s redoslijedom događaja. Povezivali su postupke likova ove ekološke priče s vlastitim postupcima i postupcima osoba koje ih okružuju. Formulirali su pouku priče koja govori o čuvanju ljepote i čistoće prirode, šume i potoka. Potaknuti pismom Šumskog vijeća životinja iz priče, osmišljavali su u skupinama pismo stanovnicima svoga naselja uz koje također protječe potok Glogovica. Zajedno s učiteljicom uobličili su pismo Vijeću odraslih stanovnika naselja u kojem učenici žive, dajući prijedloge kako očuvati i uljepšati potok i prirodu oko njega. Rad su završili crtanjem svoga Zelengrada.
Sunčana Škrinjarić: Plesna haljina žutog maslačka
Kao lektirno djelo za čitanje u mjesecu travnju učenici su zajedno izabrali Plesnu haljinu žutog maslačka Sunčane Škrinjarić. Samostalno su kod kuće pročitali priču i ispunjavali zadatke u interaktivnoj bilježnici Knjigomjer 2. Pri tome su pisano izražavali svoja zapažanja ,misli i osjećaje nakon čitanja djela. Na satu su, kao kreativni zadatak izrađivali i popunjavali kartice u bojama na kojima su izdvajani likovi u priči (glavni i sporedni), vrijeme i mjesto radnje, redoslijed događaja-početak,središnji dio i završetak priče, problem u priči i ponuđeno rješenje te pouku priče. Kartice su povezali u obliku tornja i tako prezentirali u razredu svoja saznanja o priči. Oživjeli su sadržaj priče timskim radom – timovi su prema zadanoj vrsti cvijeta iz priče izrađivali štapnu cvjetnu lutku i kreirali likovnim izrazom njezinu haljinu za ples. Potom je priča dramatizirana uz plesne pokrete i skladbu Valcer cvijeća,P.I.Čajkovskog.
Željka Horvat-Vukelja: Reumatični kišobran
Pričokaz Reumatični kišobran zajedno smo čitali u razredu, najprije učiteljica učenicima, a zatim jedni drugima. Slijedilo je rješavanje interaktivnih zadataka u radnoj bilježnici za lektiru (Knjigomjer) uz prepričavanje sadržaja.
Učenici dramsko-recitatorske skupine su dramatizirali igrokaz u učionici. Svi su dobili zadatak izraditi, prema predlošku, papirnati kišobran. Svoje papirnate kišobrane su obojali i ukrasili crtežima kako bismo mogli napraviti razrednu reviju kišobrana.
Karel Čapek: Poštarska bajka
Čitalačku aktivnost učenici su samostalno proveli izvan učionice (kod kuće). Analizirani su odgovori na pitanja promišljanjem o postupcima stvarnih i nestvarnih likova izdvajajući početak, središnji dio i završetak priče te poruku bajke.
Provedena je i aktivnost lektire iz vrećice – učenici su izradili omotnicu za pismo prema predlošku, napisali svoje ime na njoj te ju stavili u zajedničku vrećicu. Potom su izvlačili omotnicu jednog učenika/učenice, napisali kratko pisamce kod kuće toj osobi i na idućem satu uručili pismo izvučenom učeniku/učenici. Neobične situacije i dijaloge učenici su i dramatizirali na dramsko-recitatorskoj skupini.
Sadržaj obrade lektire integriran je i sa satom Likovne kulture gdje su učenici na pripremljenim poštanskim omotnicama ilustrirali motive i pojmove koji se pojavljuju u bajci (igraće karte, srca, likove -patuljke, poštanski ured, poštara Kolbabu, opisane krajolike kojima je prolazio, vozača Franceka, Marženku, automobil…)
Ela Peroci: Maca Papučarica
Tijekom mjeseca siječnja učenici su samostalno čitali književno djelo. Analiza pročitanog izvršena je odgovaranjem na pitanja u interaktivnoj bilježnici za lektiru Knjigomjer. U nastavi na daljinu učenici su rješavali i kreativne zadatke vezane uz priču:
a) da sam ja brižna maca kako bih pomagao/la djeci i nazvala bih se Maca_________;
b) izrada cipele od papira prema predlošku, a zatim prezentacija modela cipela u “postolarskoj radionici” u učionici.
Sadržaj priče povezan je s nastavom Likovne kulture i zadatkom crtanja svoje mace papučarice koristeći različite vrste crta.
Klub Mace Papučarice (razredna slikovnica)
Hans Christian Andersen : Ružno pače
Nakon samostalnog čitanja bajke kod kuće učenici su s učiteljicom razgovarali o bajkama, obilježjima bajki i piscu H.C. Andersenu. Učenici su Izražavali su svoja razmišljanja,osjećaje i zapažanja o opisanim situacijama te postupku glavnog lika. U kraćoj diskusiji uspoređivali su postupke likova s vlastitim postupcima i postupcima osoba koje ih okružuju dajući primjere o prihvaćanju različitosti u svakodnevnom životu. Osmišljavali su i pouku bajke. Prema svom odabiru rješavali su zadatke u interaktivnoj radnoj bilježnici za lektiru (Knjigomjer).
DANI KRUHA
U mjesecu listopadu učiteljica Željka Babić i učenici 4.a razreda vrijedno su radili na razrednom projektu pod nazivom ~Dani kruha-dani zahvalnosti za plodove zemlje~.
Ovim projektom željeli smo obilježiti svečanosti Dana kruha u našoj školi i podizati svijest učenika o važnosti kruha i plodova zemlje te o važnosti zdrave prehrane.
Isto tako cilj projekta je bio različitim aktivnostima obilježiti zahvalnost za plodove zemlje,posebno kruha kao simbola vrijednost ljudskog rada i truda te njegove važnosti u svakodnevnoj zdravoj prehrani uz povezivanje informacija o međudjelovanju u prirodi i kulturnoj baštini svoga kraja.
Na samom početku obilježavanja,4.10.2023. u suradnji s učenicima 4.b razreda i njihovom učiteljicom postavljena je svečana etno izložbe u holu naše škole. Prikazani su pekarski proizvodi i tradicijski uporabni predmeti namijenjeni izradi i blagovanju kruha i plodova Zemlje. Bogata kulturna baština Slavonije prikazana je kroz stare ručne radove, tradicijske predmete te plodove Zemlje.
Slijedile su aktivnosti istraživanja o vrstama kruha i brašna kao i namirnica od kojih se može napraviti kruh. Sakupljali smo tradicionalne recepte o izradi kruha i pekarskih proizvoda. Tom prilikom smo proučavali stare kuharice : Mira Vučetić,KUHARSTVO;Poljoprivredni nakladni zavod,Zagreb;1959. i Paula Zakonjšek, PRAKTIČNA KUHARICA;Seljačka sloga,Zagreb 1957.
Razgovarali smo i o ekološkom zbrinjavanju i iskorištavanju ostataka pekarskih proizvoda.
Na razrednom panou objavili smo “Mudre izreke o kruhu-da se ne zaboravi” i postavili likovne uratke na temu KRUH I JABUKA, kao osnovnih simbola prehrane kroz povijest.
Učenici dramsko-recitatorske skupine našeg razreda uvježbali su i izveli igrokaz pod nazivom Domaća zadaća za Dane kruha,C. Goluže pred razredom.
Posebnu radost u razredu je izazvala radionica izrade štrudle od jabuka tzv..“Štrudlijada u 4.a“ (13.10.) u kojoj su sudjelovali svi učenici u svim etapama rada te u suradnji sa školskim kuharicama prilikom pečenja štrudle.
Zajedno smo se počastili proizvodom naših ruku i uživali u okusima plodova jeseni.
Učiteljica Željka Babić