MATEMATIKA

ČITAJMO ZAJEDNO

Od prošle školske godine  (2020./2021.) učenici 2.a razreda  i učiteljica Željka Babić provode dvogodišnji projekt  ČITAJMO ZAJEDNO  koji je posvećen poticanju čitanja i razvoju čitalačkih sposobnosti.

Nije lako naučiti čitati, ali čitanjem zajedno otkrivamo novi svijet, učimo nove riječi, bogatimo svoj rječnik. 🙂

Ciljevi našeg projekta su:

  •  razvijati  interes za knjigu i čitanje
  •  razvijati čitateljske vještine i navike svakodnevnog čitanja 
  •  potaknuti zajedničko čitanje roditelja i djece (čitanje učenika učeniku i učenika učiteljici) i ukazati na važnost takvog  čitanja za uspješno ovladavanje vještinom čitanja
  • razvijati  sposobnosti lijepog, izražajnog  i točnog  izgovora riječi kroz čitanje s razumijevanjem i dramatizaciju pročitanog
  • pratiti osobni napredak  u svladavanju čitanja vrednovanjem svojega i tuđega čitanja.
  • razvijati komunikacijske kompetencije.
  • usmjeravati se prema istraživanju, suradnji, boravku u školskoj knjižnici i druženju s knjigom i drugim pisanim tekstovima  

Učenici vrijedno rade na projektu, posjećuju školsku knjižnicu, čitaju, promišljaju, kreativno se izražavaju…. U nastavku pogledajte s kojim knjigama smo se družili u 1. razredu, a što i kako radimo ove školske godine. 🙂

Nevenka Videk: Pismo iz Zelengrada

 

Književno djelo Pismo iz Zelengrada, Nevenke Videk obrađeno je analizom sadržaja slikovnice u stihovima i razumijevanja pročitanog. Samostalnim odgovaranjem na pitanja u interaktivnoj radnoj bilježnici Knjigomjer 2 učenici su izdvajali glavne i sporedne likove, vrijeme i mjesto radnje koje su povezivali s redoslijedom događaja. Povezivali su postupke likova ove ekološke priče s vlastitim postupcima i postupcima osoba koje ih okružuju. Formulirali su pouku priče koja govori o čuvanju ljepote i čistoće prirode, šume i potoka. Potaknuti pismom Šumskog vijeća životinja iz priče, osmišljavali su u skupinama pismo stanovnicima svoga naselja uz koje također protječe potok Glogovica. Zajedno s učiteljicom uobličili su pismo Vijeću odraslih stanovnika naselja u kojem učenici žive, dajući prijedloge kako očuvati i uljepšati potok i prirodu oko njega.  Rad su završili crtanjem svoga Zelengrada.

Sunčana Škrinjarić: Plesna haljina žutog maslačka

Kao lektirno djelo za čitanje u mjesecu travnju učenici su zajedno izabrali Plesnu haljinu žutog maslačka Sunčane Škrinjarić. Samostalno su kod kuće pročitali priču i ispunjavali zadatke u interaktivnoj bilježnici Knjigomjer 2. Pri tome su pisano izražavali svoja zapažanja ,misli i osjećaje nakon čitanja djela.  Na satu su, kao kreativni zadatak izrađivali i popunjavali kartice u bojama na kojima su izdvajani likovi u priči (glavni i sporedni), vrijeme i mjesto radnje, redoslijed događaja-početak,središnji dio i završetak priče, problem u priči i ponuđeno rješenje te pouku priče. Kartice su povezali u obliku tornja i tako prezentirali u razredu svoja saznanja o priči. Oživjeli su sadržaj priče timskim radom  – timovi su prema zadanoj vrsti cvijeta iz priče izrađivali štapnu cvjetnu lutku i kreirali likovnim izrazom njezinu haljinu za ples. Potom je priča dramatizirana uz plesne pokrete i skladbu Valcer cvijeća,P.I.Čajkovskog.

Željka Horvat-Vukelja: Reumatični kišobran

Pričokaz Reumatični kišobran zajedno smo čitali u razredu, najprije učiteljica učenicima, a zatim jedni drugima. Slijedilo je rješavanje interaktivnih zadataka u radnoj bilježnici za lektiru (Knjigomjer) uz prepričavanje sadržaja.

Učenici dramsko-recitatorske skupine su dramatizirali igrokaz u učionici. Svi su dobili zadatak izraditi, prema predlošku, papirnati kišobran. Svoje papirnate kišobrane su obojali i ukrasili crtežima kako bismo mogli napraviti razrednu reviju kišobrana.

 

Karel Čapek: Poštarska bajka

Čitalačku aktivnost učenici su samostalno proveli izvan učionice (kod kuće). Analizirani su odgovori na pitanja promišljanjem o postupcima stvarnih i nestvarnih likova izdvajajući početak, središnji dio i završetak priče te poruku bajke.

Provedena je i aktivnost lektire iz vrećice  –  učenici su izradili omotnicu za pismo prema predlošku, napisali svoje ime na njoj te ju stavili u zajedničku vrećicu. Potom su izvlačili omotnicu jednog učenika/učenice, napisali kratko pisamce kod kuće toj osobi i na idućem satu uručili pismo izvučenom učeniku/učenici. Neobične situacije i dijaloge učenici su i dramatizirali na dramsko-recitatorskoj skupini.

Sadržaj obrade lektire integriran je i sa satom Likovne kulture gdje su učenici na pripremljenim poštanskim omotnicama ilustrirali motive i pojmove koji se pojavljuju u bajci (igraće karte, srca, likove -patuljke, poštanski ured, poštara Kolbabu, opisane krajolike kojima je prolazio, vozača Franceka, Marženku, automobil…)

Ela Peroci: Maca Papučarica

Tijekom mjeseca siječnja učenici su samostalno čitali književno djelo. Analiza pročitanog izvršena je odgovaranjem na pitanja u interaktivnoj bilježnici za lektiru Knjigomjer. U nastavi na daljinu učenici su rješavali i kreativne zadatke vezane uz priču:

a) da sam ja brižna maca kako bih pomagao/la djeci i nazvala bih se Maca_________;

b) izrada cipele od papira prema predlošku, a zatim prezentacija modela cipela u “postolarskoj radionici” u učionici.
Sadržaj priče povezan je s nastavom Likovne kulture i zadatkom crtanja svoje mace papučarice koristeći različite vrste crta.

Klub Mace Papučarice (razredna slikovnica)

Hans Christian Andersen : Ružno pače

 Nakon samostalnog čitanja bajke kod kuće učenici su s učiteljicom razgovarali o bajkama, obilježjima bajki i piscu H.C. Andersenu. Učenici su Izražavali su svoja razmišljanja,osjećaje i zapažanja o opisanim situacijama te postupku glavnog lika. U kraćoj diskusiji uspoređivali su postupke likova s vlastitim postupcima i postupcima osoba koje ih okružuju dajući primjere o prihvaćanju različitosti u svakodnevnom životu. Osmišljavali su i pouku bajke. Prema svom odabiru rješavali su zadatke u interaktivnoj radnoj bilježnici za lektiru (Knjigomjer).

Nakon obrade književnog djela pogledali su i poslušali animirani film Ružno pače Mate Lovrića. Redoslijed događaja u filmu prikazivali su individualnim uratkom u obliku stripa. U nastavku pogledajte najsupješnije uratke.

DANI KRUHA

U mjesecu listopadu učiteljica Željka Babić  i učenici 4.a razreda vrijedno su radili na razrednom projektu pod nazivom  ~Dani kruha-dani zahvalnosti za plodove zemlje~.

Ovim projektom željeli smo obilježiti svečanosti Dana kruha u našoj školi i podizati svijest učenika o važnosti kruha i plodova zemlje te o važnosti zdrave prehrane.

Isto tako cilj projekta je bio različitim aktivnostima  obilježiti zahvalnost za plodove zemlje,posebno kruha kao simbola  vrijednost ljudskog rada i truda te njegove važnosti u svakodnevnoj zdravoj  prehrani uz povezivanje informacija o međudjelovanju u prirodi i kulturnoj baštini svoga kraja.

 

Na samom početku obilježavanja,4.10.2023. u suradnji s učenicima 4.b razreda  i njihovom učiteljicom postavljena je svečana etno izložbe u holu naše škole. Prikazani su  pekarski proizvodi i tradicijski uporabni predmeti namijenjeni izradi i blagovanju kruha i plodova Zemlje. Bogata kulturna baština Slavonije  prikazana je kroz stare ručne radove, tradicijske predmete te plodove Zemlje.

Slijedile su aktivnosti  istraživanja o vrstama kruha i brašna kao i namirnica od kojih se može napraviti kruh. Sakupljali smo tradicionalne recepte o izradi kruha i pekarskih proizvoda.  Tom prilikom smo proučavali stare kuharice : Mira Vučetić,KUHARSTVO;Poljoprivredni nakladni zavod,Zagreb;1959. i  Paula Zakonjšek, PRAKTIČNA KUHARICA;Seljačka sloga,Zagreb 1957.

Razgovarali smo i o ekološkom  zbrinjavanju i iskorištavanju ostataka pekarskih proizvoda.

Na razrednom panou objavili smo “Mudre izreke o kruhu-da se ne zaboravi”  i postavili likovne uratke na temu KRUH I JABUKA, kao osnovnih simbola prehrane  kroz povijest.

Učenici  dramsko-recitatorske skupine našeg razreda uvježbali su i izveli igrokaz pod nazivom  Domaća zadaća za Dane  kruha,C. Goluže pred razredom.

Posebnu radost u razredu je izazvala radionica izrade štrudle od jabuka tzv..“Štrudlijada u 4.a“ (13.10.) u kojoj su sudjelovali svi učenici u svim etapama rada te u suradnji sa školskim kuharicama prilikom pečenja štrudle.

Zajedno smo se počastili proizvodom naših ruku  i uživali u okusima plodova jeseni.

 

                                                                                                                                                                                                                            Učiteljica Željka Babić

Skip to content